PORT BODØ CASE «THE GATE TO THE NORTH IN THE 21ST CENTURY»

Authors

  • O. V. Pidchosa Ph.D. (Economics), Assistant Professor of the Department of International Finance, Institute of International Relations Taras Shevchenko National University of Kyiv
  • K. V. Neroda-Berezka Ph.D. student of the Department of International Finance, Institute of International Relations Taras Shevchenko National University of Kyiv

Abstract

Анотація. Стаття присвячена дослідженню основнихвідмінностей у логістичних ланцюгах Норвегії і Росії з урахуваннямгеографії країн і характеристик маршрутів доставки. У даномудослідженні також здійснюється аналіз сильних і слабких сторін,можливостей і загроз (SWOT) морського порту Буде в контекстімайбутнього розвитку операцій на Крайній Півночі. У статтіпредставлені пропозиції щодо розбудови маркетингової стратегіїморського порту Буде з метою зміцнення його позицій як «Ідеального(головного) сполучного вузла Крайньої Півночі».Ключові слова: порт Буде, Північ, SWOT-аналіз, логістичніланцюги, маркетингова стратегія, інфраструктура.Annotation. The article is devoted to investigation of the maindifference between Norway and Russia logistics chains consideringgeography of the countries and delivery routes’ characteristics. The SWOT(of the strengths, weaknesses, opportunities and threats) analysis of Bodø seaport in relation to the forthcoming expanding operations within the HighNorth is also carried out. The article presents the suggestions for the marketing strategy of Bodø sea port aiming to strengthen its position as a«Complete conjunction point of the High North».Key words: port Bodø, North, SWOT analysis, logistic chains,marketing strategy, infrastructure.Аннотация. Статья посвящена исследованию основных различийв логистических цепях Норвегии и России с учетом географии стран ихарактеристик маршрутов доставки. В данном исследовании такжеосуществляется анализ сильных и слабых сторон, возможностей иугроз (SWOT) морского порта Будё в контексте предстоящегоразвития операций на Крайнем Севере. В статье представленыпредложения по развитию маркетинговой стратегии морского портаБудё с целью укрепления его позиции в качестве «Идеального(основного) соединительного узла Крайнего Севера».Ключевые слова: порт Будё, Север, SWOT-анализ, логистическиецепи, маркетинговая стратегия, инфраструкутра.

Published

2014-01-24