ОСОБЛИВОСТІ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА В МІЖНАРОДНІЙ МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ КОМПАНІЙ

Authors

  • В. С. Карп Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Abstract

Анотація. У статті висвітлюються ключові поняття середовища міжнародного маркетингу; виявлено сутність та основні елементи соціокультурного середовища; досліджено власне соціокультурну сферу міжнародного маркетингу. Стаття присвячена дослідженню теоретичних та методологічних основ особливостей соціокультурного середовища в сучасному міжнародному бізнесі. Проаналізована світова практика маркетингової діяльності компаній відповідно до особливостей соціокультурного середовища: визначенні механізм прийняття рішень щодо виходу компаній на зовнішні ринки у вигляді чітко окресленого алгоритму, а також структура комплексу міжнародної маркетингової діяльності.Розкрито зміст впливу соціальних і культурних особливостей на маркетингову діяльність сучасних компаній на конкретних прикладах і кейсах.Автор доходить висновку, що соціокультурне середовище є одним із найголовніших для дослідження будь-якої діяльності, передусім – міжнародної маркетингової. Соціально-культурне середовище різних країн суттєво впливає на такі маркетингові рішення, як вихід на зарубіжний ринок; сегментація споживачів усередині країни; адаптація товарів та товарної політики; адаптація комунікаційної політики. Крім того, і це основне, соціально-культурне середовище визначає споживчу поведінку, на якій і буде ґрунтуватися діяльність компанії. Тому компанії мають проводити ретельний аналіз особливостей соціокультурного середовища обраної країни перед виходом на зовнішній ринок. Ключові слова: міжнародний бізнес, середовище міжнародного бізнесу, соціокультурні фактори, маркетинг, міжнародний маркетинг, споживча  поведінка.  Abstract. The article focuses on key concepts of the international marketing environment; the essence and basic elements of the socio-cultural environment are revealed; the actual socio-cultural sphere of international marketing is researched.The article is devoted to the study of theoretical and methodological foundations of socio-cultural environment features in contemporary international business.The analysis of the world practice of marketing activities of companies in accordance with the peculiarities of the socio-cultural environment: the definition of the decision-making mechanism regarding the exit of companies into foreign markets in the form of a clearly defined algorithm, as well as the structure of the complex of international marketing activity.The content of the influence of social and cultural peculiarities on the marketing activities of modern companies on concrete examples and case studies is revealed.The author concludes that the socio-cultural environment is one of the most important for the study of any activity, first of all - international marketing. The socio-cultural environment of different countries significantly influences such marketing decisions as access to the foreign market; segmentation of domestic consumers; adaptation of goods and commodity policy; Adaptation of communication policy. In addition, and this basic, socio-cultural environment determines consumer behavior, which will be based on the company's activities. Therefore, companies should conduct a thorough analysis of the peculiarities of the socio-cultural environment of the chosen country before entering the foreign market.Key words: international business, international business environment, socio-cultural factors, marketing, international marketing, consumer behavior. Аннотация. В статье освещаются ключевые понятия среды международного маркетинга; выявлена сущность и основные элементы социокультурной среды; исследователь собственной социокультурной сферы маркетинга.Статья посвящена исследованию теоретических и методологических основ социокультурной среды в современном мире.Проанализирована мировая практика маркетинговой деятельности предприятий в соответствии с социокультурной среды: определены механизмы принятия решений по выходу компаний на внешние рынки в виде четко очерченного алгоритма.Раскрыто содержание влияния социальных и культурных особенностей на маркетинговую деятельность современных компаний на конкретных примерах и кейсах.Автор приходит к выводу, что социокультурная среда является одним из главных для исследования любой деятельности, прежде всего - международной маркетинговой. Социально-культурная среда различных стран существенно влияет на такие маркетинговые решения, как выход на зарубежный рынок; сегментация потребителей внутри страны; адаптация товаров и товарной политики; адаптация коммуникационной политики. Кроме того, и это главное, социально-культурная среда определяет потребительское поведение, на которой и будет основываться деятельность компании. Поэтому компании должны проводить тщательный анализ особенностей социокультурной среды выбранной страны перед выходом на внешний рынок.Ключевые слова: международный бизнес, среда международного бизнеса, социокультурные факторы, маркетинг, международный маркетинг, потребительское поведение.

References

Список використаних джерел:

Азарян Е.М. Міжнародний маркетинг / Азарян Е.М. [навч. посібник.] – К.: ИСМО МО України, НВФ “Студцентр”, 2012. – 220 c.

Басовский Л. Е. Тенденции и среда международного маркетинга / Л. Е. Басовский // Маркетинг, 2014.

Вергун В.А., Глухова Д.А., Голубій І.Є., Карп В.С., Приятельчук О.А., Ступницький О.І. Сучасна фірма: виклики та управління змінами. Навчальний посібник / В.А. Вергун та ін.. – К.: ВАДЕКС, 2016. – 404с.

Вступ до спеціальності «Міжнародний бізнес»: Навчальний посібник / В.А. Вергун, В.С. Карп. - К.: ВАДЕКС, 2014. – 333с.

Рогач О.І. Багатонаціональні підприємства: підручник / О.І. Рогач. – К. ВПЦ «Київський університет», 2017. – 450 с.

Карманова Т. И. Проблемы кросс-культурных различий в международном маркетинге // Молодой ученый. — 2014. — №10. — С. 245-248.

Каніщенко О.Л. Міжнародний маркетинг: Теорія і господарські ситуації / Каніщенко О.Л. [Навчальний посібник. – 3-ге вид., переробл.]. – К: “Політехніка”, 2012. – 182 с.

Каушик Басу. По ту сторону невидимой руки. Основание новой экономической науки. – Перевод с англ., М. «Изд-во Института Гайдара» М. 2014., 432 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс. - Пер. с англ. – М. Издательский Дом «Вильямс», 2011. – 656 с.

Льюис. Д. «Нейромаркетинг в действии. Как проникнуть в мозг покупателя» - Манн, 2015. – 330 с.

Міжнародний бізнес: підручник./ за ред.. проф. Вергуна В.А. – К.: ВАДЕКС, 2014. – 810 с.

Міжнародний маркетинг. Навч. посібник: / За ред. Ю.Г. Козака, С. Смичка, І.Л. Літовченко – Київ: «Центр учбової літератури», 2014. – 294 с.

Хилл Чарльз. Международный бизнес. 8-е издание. – Питер, Сиб, 2013, 688 с.

Adme. Онлайн журнал. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.adme.ru/

Business news daily. Оnline magazine. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://www.businessnewsdaily.com/

Coca-cola. Офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.coca-cola.ua

Great trips. Онлайн видання. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://great-trips.ru/

MMR. Онлайн видання. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mmr.ua/

Look at me. Интернет-издание о креативных индустриях. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.lookatme.ru/

VC.RU. Онлайн видання. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vc.ru

Published

2019-04-15

Issue

Section

Article