МОДЕЛЬ «БАГАТОШВИДКІСНОЇ ЄВРОПИ» ЯК ОСНОВА АЛЬТЕРНАТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ

Authors

  • Г І Геба

Abstract

Анотація. Стаття присвячена дослідженню сутності та можливості застосування моделі «багатошвидкісної Європи» в якості основи однієї зі стратегій подальшого розвитку системи Європейського Союзу. Автор підкреслює актуальність розгляду зазначеної моделі в умовах досить високого рівня євроскептицизму та існуючої дискусії щодо наявності в Європейському Союзі дезінтеграційних тенденцій. Автор називає переваги та суперечності аналізованої моделі «багатошвидкісної Європи», оцінює можливість і доцільність її застосування у сьогоднішніх умовах та доводить здатність реалізації такої моделі позитивно впливати на відносини між державами-членами Європейського Союзу, врегульовуючи існуючі розбіжності та згладжуючи невдоволення. При цьому наводяться загальні вимоги, які, на думку автора, слід врахувати для уможливлення досягнення позитивного ефекту функціонування моделі «багатошвидкісної Європи», який має виявитися у забезпеченні врахування особливостей, інтересів, потреб і можливостей різних країн задля їх гармонійного розвитку та підтримання стабільності і збереження цілісності об’єднання.Ключові слова: «багатошвидкісна Європа», диференційована інтеграція, Європейський Союз, поглиблена співпраця, відмова від участі, дезінтеграційні тенденції. Annotation. The article is devoted to research of the feasibility of introducing the model of "multi-speed Europe" in the European Union as a basis for one of the strategies for further development of the European Union system. The author emphasizes the relevance of consideration of this model in the context of a rather high level of Euroscepticism and the existing debate on the existence of disintegration tendencies in the European Union. The author names the benefits and disadvantages of the analyzed model of "multi-speed Europe", assesses the possibility and feasibility of its application in today's conditions and the ability to positively or negatively influence the relations between the Member States of the European Union, resolving existing differences and smoothing discontent. Also provides a general requirements, which, according to the author's opinion, should be taken into account for the achievement of the positive effect of functioning of "multi-speed Europe", which should be reflected in ensuring that the specificities, interests, needs and capabilities of different countries are taken into account in order to ensure their harmonious development and maintaining stability and preserving the integrity of the association.Key words: «multi-speed Europe», differentiated integration, European Union, enhanced cooperation, opt-out, disintegration tendencies. Аннотация. Статья посвящена исследованию сущности и возможности применения модели «многоскоростной Европы» в качестве основы одной из стратегий дальнейшего развития системы Европейского Союза. Автор подчеркивает актуальность рассмотрения данной модели в условиях достаточно высокого уровня евроскептицизма и существующей дискуссии о наличии в Европейском Союзе дезинтеграционных тенденций. Автор называет преимущества и противоречия рассматриваемой модели «многоскоростной Европы», оценивает возможность и целесообразность ее применения в сегодняшних условиях и доказывает способность реализации такой модели положительно влиять на отношения между государствами-членами Европейского Союза, регулируя существующие разногласия и сглаживая недовольство. При этом приводятся общие требования, которые, по мнению автора, следует учесть для возможности достижения положительного эффекта функционирования модели «многоскоростной Европы», который должен проявиться в обеспечении учета особенностей, интересов, потребностей и возможностей различных стран для их гармоничного развития и поддержания стабильности и сохранения целостности объединения.Ключевые слова: «многоскоростная Европа», дифференцированная интеграция, Европейский Союз, углубленное сотрудничество, отказ от участия, дезинтеграционные тенденции.

Published

2020-02-04